HomeNieuwsArtikelenDe expertWeblogReizenForumChat
GezinssituatiesBoekenLinksAdressenPollsKalenderOver onsRegistreren

   Home / Weblog
inloggen
wachtwoord vergeten Lees verder
 
Loginnaam
Wachtwoord
Altijd ingelogd blijven
 

zoeken
 
 

 
 

nu online
 
Leden0
Gasten5
Anoniem0
Laatst ingelogd:

forum
 
17-11-2023:
Beachbar 215

08-09-2021:
Birdnesting tijdens de scheiding, een vraag
Was ik weer even

01-06-2017:
Voorstellen

28-05-2017:
Koop kwaliteit paspoort, bestuurder licentie, ID-kaarten, diploma, visa, master kaarten bankbiljette
Koop kwaliteit paspoort, bestuurder licentie, ID-kaarten, diploma, visa, master kaarten bankbiljette

10-05-2017:
Vakantie berichten plaatsen

25-01-2017:
Ik zoek leuk contact om af en toe leuke dingen doen samen met mijn dochter. Omgeving Groningen.

02-01-2017:
Gezocht happy single moeders voor dagje weg, uitgaan etc.

28-12-2016:
Problemen met Exen

28-10-2016:
Inzichten scheiding

15-09-2016:
Ik sta nog steeds na bijna 4 jaar uit elkaar op de hypotheek

27-06-2016:
Hier ben ik dan..

03-06-2016:
Wie woont er in....

11-04-2016:
Ik ben er eindelijk uit, ik wil scheiden. Maar durf niet, vanwege de kinderen

06-04-2016:
Wat nu..

30-03-2016:
Hulp studiekeuze kind

26-03-2016:
Hoi allemaal

24-03-2016:
Tranenkraantje

17-02-2016:
Alleen staande ouder

09-02-2016:
Even voorstellen

01-02-2016:
Problemen met Forum, OPGELOST??!

26-12-2015:
Eindwerk: op zoek naar BAM`s

23-12-2015:
Whatsapp gesprek stiefmoeder stiefzoon. Is dit normaal?sapp gesprek stiefmoeder stiefzoon. Is dit normaal?

24-11-2015:
Hulp nodig, toestemming andere ouder

 

weblog
 
 

Loes - Hij is kapot! #$%grmbl!#$%^!!

8 augustus 2006

Hier baal ik dus van! Twee weken geleden werd ik dus de trotse eigenaar van een hypermoderne gsm. Zo blij er mee als een vier jarige met een nieuw emmertje met schepje in de zandbak - écht waar! Avond aan avond het ik het ding in mijn handen gehad. Van alles uitgeprobeerd. Instellingen gewijzigd. Leuke achtergrondjes gezocht. Afspeellijsten gemaakt en mijn favoriete muziek er op gezet. Al mijn familie, vrienden, kennissen en andere nuttige nummers in het telefoonboek gezet - van 06-nummer tot postcode. Leuk, maar een werk van ‘heb ik jou daar’! En net nu ik de telefoon én het bijbehorende computerprogramma door heb, ik op de hoogte ben van alle ins en outs van het rippen van muziek, ik helemaal door heb hoe ik met het fotobewerk programma om moet gaan, en weer toe ben aan het ‘houden van huis’ geeft het ding de geest.
Op een zondagavond….

Als ik de telefoon openschuif zie ik het startscherm, dat raar knippert. Verder niks. Maar dan ook echt helemaal niks.Vol stomme verbazing en opborrelende boosheid staar ik naar dat scherm en ik heb de neiging om te schreeuwen: “Wie heeft er met z`n tengels aan mijn telefoon gezeten!?!?” Want niet alleen wij zijn enthousiast over de moderne apparatuur, maar ook de jeugd is geïnteresseerd. Even kijken hoe deze werkt, even een fotootje mee maken, even naar je muziek luisteren, een andere achtergrond installeren…. Het zou dus zo maar kunnen zijn dat er iemand op een verkeerd knopje gedrukt heeft. Ik bedwing me, en in plaats van mijn huisgenoten de huid vol te schelden kijk ik wat ik zelf kan doen om het probleem op te lossen. Inwendig vloekend. Ik kan bitter weinig, zo blijkt. En daar hou ik niet van… Apparaten moeten werken en als ze niet werken wil ik dat kunnen oplossen. En als ik het niet direct kan oplossen wil ik er desnoods de hele nacht aan prutsen, maar wel met effect liefst. Dus ik probeer: Uitzetten - kan niet meer. Batterij er uit en er weer in - geen effect. Simkaart er uit en er weer in - geen effect. Aan zijn slurfje leggen dan? Ja! Effect! Hij gaat uit…. Weer aan zetten - geen effect. Nog steeds hetzelfde knipperende scherm. Het ding is duidelijk van slag en ik inmiddels ook. Ik heb sterke aandrang om de telefoon met gebruiksaanwijzing en al zo in de vijver te mikken. Dat doe ik niet natuurlijk. Want wat heb je aan een abonnement van 20 euro per maand zonder telefoon? Helaas zal ik mijn nijd moeten ophouden en wachten tot maandagmiddag, als de winkels open zijn.

Eenmaal bij Debitel wordt ons vermoeden, softwarematig probleem, bevestigd. “Het kan gebeuren” zegt de verkoper. Daar ben ik het helemaal niet mee eens, maar dat blijkt van nul en generlei belang te zijn. Maar…..de verkoper weet een oplossing. Om mij te besparen dat ik een week of twee, drie zonder telefoon zal zitten geeft hij het adres van een reparateur in de stad, die in een vloek en een zucht de software kan herstellen zodat ik lekker verder kan bellen, smssen en muziek luisteren.
En dus rijden Gijs en ik, het is inmiddels twee uur, naar die reparateur. Daar worden we begroet door twee heren die buiten een sigaretje staan te roken. En na het aanhoren van ons verhaal moet hij ons helaas meedelen dat in verband met een verhuizing de reparatie afdeling niet daar zit, maar in een stad verderop. Het is maar tien minuten rijden. Mijn irritatie grens komt in zicht, mijn humeur daalt…maar we gaan wél tien minuten rijden.
Bij het andere adres aangekomen doen wij weer ons verhaal. De kerel die ons in eerste instantie aan hoort geeft mijn telefoon door aan een andere kerel. Vermoedelijk weet deze tweede kerel werkelijk alles van elektronica, maar hij heeft absoluut geen idee hoe je met klanten omgaat. Hij staart naar de telefoon, draait hem drie keer om, bekijkt de aansluiting voor de oplader en zegt dat het een te nieuw toestel is en dat hij er niets mee kan en stopt het ding weer in mijn handen. En daar sta ik dan. Met mijn mond vol tanden. Mijn irritatie grens is bereikt, mijn humeur tot het nulpunt gedaald… En ik wil terug naar die twee heren die we eerder spraken om te vragen of zij meer weten dan de klantonvriendelijke techneut die we net spraken. Na wat heen en weer gebel tussen de twee afdelingen blijkt dat fabrikant Samsung wel software heeft gestuurd om dit soort telefoons te repareren, maar niet de bijbehorende kabel om het één en ander van computer naar te repareren telefoon te sturen. En dus ben ik in dit geval de sigaar. Want ik kan terug naar Debitel om de telefoon dan toch maar op te laten sturen voor reparatie. Hoewel ik eigenlijk vind, gezien het feit dat het ding nog maar twee weken oud en nu al naar z`n grootje is, én omdat Samsung niet zorgt voor goed uitgeruste reparateurs, dat ik recht heb op een nieuw toestel.

Dat vindt de verkoper van Debitel overigens van niet. Met een hulpeloos gebaar (‘ik kan er ook niks aan doen’), en een nadrukkelijk hoofdschudden legt hij uit dat het zo toch écht niet werkt in de telecomwereld. Op een toon alsof hij in de veronderstelling is dat ik niet tot tien kan tellen. Hij zou graag anders, voegt hij nog toe, maar is met handen en voeten gebonden aan de wetten en regels van in dit geval Samsung. Jaaaa….dat zal wel! Debitel zou zelf ook wat service kunnen verlenen. Mij een nieuwe telefoon geven bijvoorbeeld, de andere opsturen en klaar is Kees/Debitel/Loes. Niet dus… We zijn twee-en-een-half-uur verder. Mijn irritatiegrens is vér overschreden en mijn humeur vér beneden alle peil. Ik ben niet te genieten en het staat op mijn gezicht te lezen. Het helpt evengoed helemaal niks en ik zal me er bij neer moeten leggen en sta mijn kostbaar kleinood voor een week of twee af en laat het opsturen naar een andere reparateur, in Tiel. Nu maar hopen dat daar wél een kabel is aangekomen, dat de cd met software niet zoek danwel beschadigt is en dat de afdeling reparaties niet onderbezet is in verband met vakantie…..


Reacties
Schrijf zelf een reactie Reageer
Nog geen reacties


overige weblog artikelen
9 mei 2012Witte chocolademousse
23 april 2012Wachten...(Loesis een beetje afgeleid...)
10 maart 2012Punt
25 februari 2012Egotripper
19 februari 2012Wat in mijn kop zit zit niet in mijn kont!
18 februari 2012Het mooie seizoen is weer begonnen!
11 februari 2012Te weinig tijd, of te veel boekjes?
6 februari 2012Ladies and gentleman..... Graag uw aandacht voor....
5 februari 2012Help! Ik ben oud! ;-)
28 januari 2012de Boer, Jantje de Boer
1 januari 2012Pieker je net, it kom doch oars
22 oktober 2011Out Of The Box
9 juli 2011Fijne vakantie
30 mei 2011Update
20 maart 2011Ladies and gentlemen....trrrr....! (Tromgeroffel)
28 februari 2011Social media
5 januari 2011Go with the flow
24 november 2010Erg Kip
16 oktober 2010Lastig
12 september 2010Ik heb er alle tijd voor
3 september 2010Maandag onder het mes!
26 juli 2010Koos Werkeloos
15 juni 2010Gras
12 mei 2010Het ultieme relaxen - sauna
5 februari 2010Het zekerst is het onzekere
28 december 2009Gewoon doorgaan
20 november 2009Iets heel anders...
27 oktober 2009Hoe vertel ik het mijn zoon.
17 september 2009Moeder ben je voor je hele leven....
17 augustus 2009Niets went zo snel als luxe
17 juli 2009Wederopbouw
1 juni 2009Even wennen
2 mei 2009`Gewoon` puber of opnieuw losgeslagen?
21 april 2009Dip
23 maart 2009Tijd over, energie voor tien, (te) makkelijk
13 februari 2009Medium
18 januari 2009Krokussen en narcissen
14 december 2008Vier seizoenen
2 december 2008Dag lief....
12 november 2008De chemo is niet aangeslagen
22 oktober 2008Lichtpuntje
4 oktober 2008Gijs is ongeneselijk ziek....
28 juli 2008Weet je wat ik zie als ik gedronken heb?
21 juni 2008I proudly present....
20 mei 2008Kinderachtig?
28 april 2008Rinus
31 maart 2008...en soms zit het een beetje tegen.
10 maart 2008Bladerdeeg plakt het beste aan de kant waar eerst het velletje zat.
10 februari 2008ff niks
22 januari 2008Kopen hoeft niet. Winkelen is ook leuk.
9 januari 2008Recept voor het opvoeden van pubers
31 december 2007Op naar 2008!
24 december 2007Zinloos geweld - blijf met je tengels van mijn kind af!
26 november 2007De cavia is dood
18 november 2007Loes - `Niet zeuren, doorzwemmen Jantje!`
4 november 2007Loes - Hondenmens
17 oktober 2007Loes - Mijmeringen boven de strijkplank
9 september 2007Loes - Ontucht
18 augustus 2007Loes - Alles weer normaal
21 juli 2007Loes - Een échte vakantie!
23 juni 2007Scrapkoorts - Gijs
3 juni 2007Niks om aan te trekken
24 april 2007Loes - Zorgen
13 maart 2007Loes - Samengesteld gezin perikelen.....de ex-vrouw
12 februari 2007Loes - Aan de korte riem
13 januari 2007Loes - Veranderingen
30 december 2006husseflus - het was een prachtjaar...
11 december 2006Loes: Ouderdomskwaaltjes en jeugdpuistjes
26 november 2006husseflus - de smaak van December...
25 oktober 2006husseflus - eens maar nooit weer.
18 oktober 2006Loes - Dag vriend
26 september 2006husseflus - nieuwe tijden
3 september 2006Loes - Vakantie
27 augustus 2006husseflus - aan de deur wordt niet gekocht!
8 augustus 2006Loes - Hij is kapot! #$%grmbl!#$%^!!
24 juli 2006husseflus - playbackshow
18 juli 2006Loes - Is er leven na de mobiel?
2 juli 2006husseflus - vliegen en doorgaan
26 juni 2006Loes - Ik ben het zat!
11 juni 2006Loes - leuk buurtje
21 mei 2006Loes - Dromen..... ;-)
2 april 2006Loes - Never a dull moment
2 maart 2006Peter - Carnaval
29 januari 2006Loes - Huishouden en huisregels
20 januari 2006Peter - Alleenstaand vaderschap
15 december 2005Loes - Dreumes van éénmetertachtig
3 december 2005Peter - Sinterklaasstress
1 november 2005Loes - Samengesteld gezin: moeilijk of anders?
3 oktober 2005Gijs - `Medewerker Operations Support m/v`
1 september 2005Loes - `Hij is er aan toe.`
7 juli 2005Gijs - Omdat ik het zeg!
1 februari 2005Loes - 3,4,5,6. - Samengesteld in de ruimste zin van het woord
1 september 2004Loes - Echte vrienden
1 juli 2004Gijs - Armpjes
1 juni 2004Loes - Zomervakantie
1 mei 2004Loes - En hoe is dat nu voor de kinderen?
1 april 2004Loes - Hier had ik wel zonder gekund...
1 maart 2004Loes - Kleine jongens worden groot
1 februari 2004Gijs - Eén vader, drie dochters.
1 januari 2004Loes - Gelukkig nieuwjaar!

 

   
   

Steun Stichting 1Ouder: bankrekeningnummer 341631892 o.v.v. donatie