Algemeen
Herberekening Kinderalimentatie gewenst met nieuwe regels??
- mikestoffels wrote on 12-05-2015 11:56:
Beste allemaal,
Mijn situatie is als volgt op het moment; we zijn uit elkaar gegaan in 2012, ik betaal nu 300euro per maand aan KA. Mijn zoon is 3 dagen per week bij mij gemiddeld.
De verdeling is ex:16% ik:84%
Ik ben ondertussen weer gaan samenwonen en heb een nieuw (duurder) huis aangekocht.
Is het verstandig om nieuwe herberekening te doen ivm de nieuwe regels omtrent KA per 1-1-2015??
Mijn ex heft een loon van circa 17.500 euro bruto/jaar dus zij komt in aanmerking voor de 'alleenstaande ouderkop'.
Mijn ex zegt dat mijn nieuwe partner ook kan meetalen en ik zodoende dus meer draagkracht heb...klopt dit?? Vorige huis was 165.000 nieuwe huis 297.000
Nu er nieuwe regels zijn en zij ongeveer 250 euro meer krijgt per maand mag ik dit in principe toch aftrekken van de alimentatie of zie ik dat fout??
Thnx in ieder geval voor jullie antwoorden/suggesties
- mous27 wrote on 14-08-2015 22:07:
Hoi, Ik wil je even op de hoogte stellen van de nieuwe regels. Ik ben namelijk ook bezig mijn kinder alimentatie omlaag te krijgen. Per 1 januari 2013 heeft samen wonen geen invloed meer op jou draagkracht van de kinder alimentatie. Dus dat jou ex partner beweerd dat je meer draagkracht heb is niet meer zo. let op dit is alleen voor kinder alimentatie en niet voor partner alimentatie.
Het is de moeite waard om het opnieuw te laten berekenen door de advocaat omdat er alleen nog rekening wordt gehouden met wat je inkomen is en niet je lasten. de 1 ouderkop die jou ex partner ontvangt wordt ook mee gerekend boven op haar inkomen. ook de zorg voor de kinderen als ze bij jou zijn is hoger dan voorheen. dus zou opzeker via je advocaat een nieuwe berekening laten maken.
succes 
This is the no-script version of the 1Ouder forum. If you have javascript enabled, please click here.Designed by
SLIM Web Architecture