Hallo allemaal,
ik zit momenteel midden in het bam-proces. Ik heb een geschikte donor gevonden en start volgende week met insemineren.
Al een tijdje heb ik idee om mijn ervaringen als aanstaande bammer te delen met anderen. Ik mis leuke actuele weblogs van dames die met dezelfde zaken bezig zijn.
Ik heb een tijdje geleden de knoop doorgehakt en ben een weblog gestart.
www.femkegaatbammen.web-log.nl
Je bent welkom om een kijkje te komen nemen en je reacties achter te laten.
Misschien ken je andere bammers, zou je hen dan op deze weblog willen attenderen. Mogelijk hebben zij er ook wat aan.
Dank je wel alvast en wie weet "spreken" we elkaar nog op het net.
Groeten Femke
01-09-2009 17:38:18 door femkegaatbammen
Hoi Femke,
Ik heb net je hele weblog gelezen en vond het erg mooi en leuk!
Ben heel benieuwd naar het vervolg en hoop voor je dat moeder Anna een beetje meehelpt!
Wat ik me overigens wel afvraag is, die donor hé, zou dat niet meer kunnen worden dan alleen een donor? Ik kreeg het gevoel uit je verhaal dat het wel "klikte" tussen jullie
Anyway, ik heb je weblog opgeslagen bij mijn favorieten en zo nu en dan ga ik eens kijken of er al ontwikkelingen zijn!
Als liefde het antwoord is, kunt u dan de vraag alstublieft nog een keer stellen? (Lily Tomlin)
Spannend hoor....Ik was zelf 35 toen ik mijn dochter kreeg.
Best aan de oude kant, maar tegenwoordig heel gewoon.Vind het een knappe keuze die je gemaakt heb.
Het opvoeden van een kleine in je eentje is best pittig, maar wel te doen.
Misschien had ik het ook wel gedaan als ik nu nog geen kindje had gehad. Ik weet het niet. Dat is moeilijk om te zeggen nu ik al een kindje heb.
Heb je blog gelezen. Heel erg leuk en zal af en toe even meegluren.
Heel veel succes gewenst.
02-09-2009 13:20:47 door carmen126
Eén moment van vreugde verdrijft honderd zorgen."
Spannend hoor....Ik was zelf 35 toen ik mijn dochter kreeg.Best aan de oude kant, maar tegenwoordig heel gewoon.Vind het een knappe keuze die je gemaakt heb. Het opvoeden van een kleine in je eentje is best pittig, maar wel te doen.Misschien had ik het ook wel gedaan als ik nu nog geen kindje had gehad. Ik weet het niet. Dat is moeilijk om te zeggen nu ik al een kindje heb.Heb je blog gelezen. Heel erg leuk en zal af en toe even meegluren.Heel veel succes gewenst.
@ Missy: dank je wel voor je reactie.
Ik denk niet dat het tussen mijn donor en mij meer gaat worden maar ik vermoed wel dat er een vriendschap gaat ontstaan. Ik zelf zou dit wel zien zitten, lijkt me voor het kindje zo prettig. Dat hij/ zij gewoon via mij info kan krijgen en makkelijk contact met de donor kan leggen.
@ Carmen: jij ook bedankt voor je reactie.
Ik realiseer me dat ik een pittige periode als alleenstaande moeder tegemoet ga. Ik zie het zelf positief in. Zal mijn netwerk nodig hebben en zelf creatief/ flexibel moeten zijn. De tijd zal het leren. Het idee om geen moeder te worden is veel angstaanjagender.
Fijn dat jij je alleenstaande moederschap als positief ervaart. Mogelijk niet met die gedachten aan kinderen begonnen maar toch je draai weten te vinden. Knap!
Femke, heb je je goed op de hoogte gesteld welke rechten een donor eventueel kan opeisen, bijv een omgangsregeling?
@ Manja: ja, we hebben een donorcontract afgesloten. Daarbij is hij net zo kwetsbaar als ik.... ik zou alimentatie kunnen eisen.
Daarbij heeft hij geen intentie op opvoeder te worden, wil alleen iemand helpen omdat hij weet hoe geweldig het is om ouder te zijn.
Een donorcontract stelt, als de donor het uiteindelijk anders wil, verbazingwekkend weinig voor. Zolang de donor geen stappen onderneemt, is het bij mijn weten voor jou niet mogelijk om alimentatie te eisen. De intentie is nu, de toekomst is later en kan altijd veranderen. Het is goed om dit te beseffen denk ik.
oa http://www.gmw.nl/weblog/omgang-voor-spermadonor.html
Ik heb het artikel gelezen, dank je wel.
Het vervelende is dat ik op geen andere manier moeder kan worden en dus wel beroep op een donor moet doen. Nou ja moet, het is wel de makkelijkste en snelste manier.
Natuurlijk weet ik niet hoe de toekomst gaat lopen maar mijn gevoel bij mijn donor is goed. We bespreken veel, ook over de toekomst en de gevoelens die hij mogelijk gaat krijgen. Daarbij sta ik er niet negatief tegenover dat hij regelmatig contact met het kind zou hebben. Ik denk dat dit voor het kind ook prettig is, dat hij/ zij weet waar hij/ zij vanaf stamt.
Hij heeft nu co-ouderschap over zijn 8 jarige zoontje en dat werkt goed. Hij kan het belang van zijn zoon goed in de gaten houden. Dit zal hij vermoedelijk in de toekomst ook bij mijn kind doen. En in welke vorm dat zal gebeuren? De tijd zal het leren.
Bedankt voor de link!
Geen dank
We hebben hier een tijdje geleden iemand op de site gehad die beweerde dat hij een donorkindje had, maar noemde en voelde zich vader. Al een teken aan de wand uiteraard dat hij hier kwam natuurlijk.
Daar ik zelf betrokken ben geweest bij de procedure voor een eiceldonatie (ik als donor) die uiteindelijk niet door is gegaan, trok het behoorlijk mijn aandacht.
Het scheelt waarschijnlijk ook al dat jouw donor vader is. Ik ben super benieuwd naar hoe het verder gaat!
WAUW
Wat een mooie en humorvolle weblog!
Ik mag hopen dat het mij ook zo "gemakkelijk" zal afgaan.
Ik heb in principe een donor bereid gevonden (in mijn eigen omgeving) alleen hoe of wat is niet duidelijk. De intenties zijn er wel.
Er zijn ook 2 mogelijkheden: ZI of via de normale weg. Beiden hebben daar geen problemen mee
Toch twijfel ik er ook weer aan!
Ik ga je weblog in de gaten houden, want ben nu al bloed nieuwsgierig
AG1981 wrote:
Er zijn ook 2 mogelijkheden: ZI of via de normale weg. Beiden hebben daar geen problemen mee
Belangrijk (juridisch) verschil is dat via de ene weg de man een donor is, via de andere weg de verwekker. (maw de vader dus)
Ja klopt!
Ik ben wel overeengekomen, dat welke weg het ook gebeurt, hij en ik een contract opstellen dat hij geen rechten en plichten heeft jegens mij of het kind!
Hij zal puur zorgdragen voor het zaad.
Hij wil geen vader zijn, geen verantwoording dragen voor een kindje, en daar heb ik begrip voor. Ik wil wel graag moeder zijn en hij wil mij daar graag bij helpen!
Je weet hopelijk dat een dergelijk contract totaal niéts voorstelt juridisch? Ik raad ook jou aan om je hier héél goed in te verdiepen, zie bijv. de link die ik eerder heb neergezet in deze topic.
Succes!
wow...zal het zeker in de gaten houden...je weblog.....ik wil nl ook nog wel een kindje maar wil het ook zonder vader doen dus ben ook al wat info bij elkaar ah zoeken! succes en geniet ervan
AG1981 wrote:
Hij zal puur zorgdragen voor het zaad.
Ik beloof plechtig, dat ik alleen zorg draag voor het zaad.
Dit was een grapje Femke. ik vind het spannend allemaal.
Leuk om te lezen dat jullie ook naar mijn log zijn gekomen!
En spannend dat een aantal van jullie ook aan het onderzoeken zijn wat het bammer voor hen te bieden heeft.
Jammer dat er altijd weer donors tussen zitten die niet de beste bedoelingen hebben. Mogelijk had die ene man wel de beste bedoelingen maar had hij zijn eigen emoties niet goed ingeschat. Vervelend voor de vrouw en het kindje waarbij hij het zaad heeft gedoneerd.
Net weer even bijgelezen suc6 maar weer voor deze keer
het is wat het is
femkegaatbammen wrote:In dit geval kwam zo'n man hier, maar het schijnt wel een tendens te zijn hoor. Geen op zichzelf staand geval.
Mogelijk had die ene man wel de beste bedoelingen maar had hij zijn eigen emoties niet goed ingeschat.
Ik geloof dat ik snel moet gaan bijlezen, als ik de laatste reactie lees. Ben benieuwd!
Echt super om te merken dat mijn log door jullie gelezen wordt!!
Dank je wel
Femke,
Wat een domper voor je.
Hoop voor jou dat je in 2010,je wens mag gaan vervullen
wat je niet hebt is er niet,wat je wel hebt kan groeien
Dank je wel. Hoop zelf ook dat ik in 2010 mijn droom mag vervullen.
Ga denk ik toch maar een oproepje hier plaatsen voor een donor. Wie weet surft er hier wel een man die over het donorschap nadenkt.
Mijn weblog blijft gewoon bestaan..... ooit ga ik moeder worden!
Hoi Femke,
Je kent me van een ander forum, maar ik wou je laten weten dat ik hier ook lid ben. Haha!
Je weet dat ik je blog ook lees, en ik wil je nog even hier ook sterkte wensen! Meid ook voor jou gaat het goed komen!
Liefs Amanda en Davey!
Hè, wat leuk om jou hier ook te zien!!
Dank je wel voor je steun.
Groetjes
Femke,ik hoop dat deze donor voor jou 2010 goed gaat inluiden
heel veel succes joh.
Mijn eerste postje:-)
Ook ik ben een bammer. In 2008 moeder geworden van een fantastische zoon. Natuurlijk ging hier een proces aan vooraf van vooral heel goed nadenken, praten met vrienden en familie. Het liefst wilde ik toch graag een kindje in een relatie, maar ja, wat doe je als dat niet lukt? Vanaf mijn zestiende wil ik al moeder worden, dus ik had al lang genoeg gewacht. Ik ben nu 41:-) Ik had geen vrienden in mijn directe omgeving die in aanmerking konden komen als donor, dus heb ik het via een vruchtbaarheidskliniek gedaan en met IUI. Spannend hoor! Al bij de tweede poging was het raak, verbazingwekkend snel voor iemand van mijn leeftijd. Een zware zwangerschap volgde (echt, ik vond er niet veel aan), maar het resultaat mag er zijn:-)
Nu, twee jaar later, kan ik eerlijk zeggen dat het een absolute verrijking is van mijn leven. Maar af en toe ook heel zwaar. De vrienden en familie die zeggen dat ze er voor je zullen zijn, zijn niet meer zo hoorbaar aanwezig. Ze hebben toch hun eigen levens en eigen gezinnen. Ik kan veel dingen niet meer, zoals ongepland even naar de film (mijn lievelingsuitje), en wil je een keer weg dan kost het meer dan bij een ander, want jij hebt een oppas nodig (als je met vriendinnen uit wil). Maar ik klaag niet, want er is zoveel meer bij gekomen dan dat er weg is! we gaan zwemmen, naar de dierentuin, lopen op de hei, etc. En ook ik voel me soms eenzaam, als hij lekker ligt te slapen, en vrienden zijn bij hun eigen gezin. Ik zou ook graag wat meer contact willen met andere 1ouders, lijkt me leuk.
Ik hoop, Femke, dat jouw wens uit mag komen in 2010!
groetjes
Sandra
Femke,ik geloof dat jouw start er nu echt is.
Zal voor je duimen.
Hoi, hoi,
Net je weblog gelezen....
SUCCES!!
De jaren leren je dingen, die de dagen niet weten